1. Mit nevezünk riasztó rendszernek?


Riasztó rendszernek az olyan elektronikus behatolás jelző rendszert nevezzük, amely a nem kívánt esemény bekövetkeztére hang és fényjelzéssel hívja fel a közelben tartózkodók figyelmét, emellett riasztási jelzéseket tud küldeni a veszélyhelyzet okáról és körülményeiről a tulajdonos, illetve az intézkedésre szakosodott szolgáltató számára. A jelzés célja a nem kívánt esemény megszakítása és a további káresemény megszüntetése.


2. Miért érdemes riasztót vásárolni?


Alapvetően napjainkban mindenkinek szüksége van megfelelő biztonsági rendszerre. A riasztóra is ugyanaz vonatkozik, mint a biztosításra, előre, és nem az esemény bekövetkezte után érdemes gondoskodni róla, megelőzve a kellemetlenségeket, vagy rosszabb esetben a tragédiát. Egy jól megtervezett és felszerelt riasztórendszer csökkenti a betörés kockázatát, a káresemények bekövetkezését, védi az otthon lévők egészségét és értékeit, biztonságot nyújt a felhasználónak.


3. Mikor nyújt biztonságot a riasztó rendszer?


A riasztó rendszerek feladata a betörési kísérlet, rablás, tűz, vagy beázás esetén a megfelelő jelzések továbbítása. Védelmet nyújt, amikor nem tartózkodunk az otthonunkban, de az éjszakai védelem, vagy a kültéri védelem bekapcsolásával az otthonlévők biztonságáról is gondoskodik.


4. Milyen károkat előzhetünk meg riasztórendszerrel?


A riasztórendszer megfelelő használatával megelőzhetőek a betöréssel kapcsolatos rongálási és lopási károk, az egyéb vagyoni károk (tűz, víz, elfagyás) és a személy elleni erőszakos bűncselekmények kialakulása.


5. Vezetékes, vagy vezeték nélküli riasztórendszert érdemes választani?


A vezetékes és vezeték nélküli rendszerek funkciója ugyanaz, a működésben a különbség egyedül a kommunikáció módjában rejlik, ami az előbbi esetében kábeleken, míg utóbbinál rádión keresztül történik. A vezetékes rendszer előnyei közé tartozik, hogy az anyag-, illetve a fenntartási és karbantartási költségek is alacsonyabbak. A vezeték nélküli rendszer ezzel szemben teljes mértékben fúrás és vésés nélkül, lényegesen gyorsabban és olcsóbban telepíthető, valamint egyszerűbben bővíthető és variálható rendszerek kiépítését teszi lehetővé, költözés esetén pedig könnyen mozdítható.


6. Mely termékek és forgalmazók számítanak megbízhatónak?


A megbízható riasztók és érzékelők rendelkeznek a szükséges engedélyekkel és minősítéssel (MABISZ). A rendszer megbízható működésének záloga az ellenőrzött forrásból származó, műszaki támogatással rendelkező eszközök használata. A ProSec biztonsági rendszerei kizárólag a szakmailag kimagasló minőséget képviselő forgalmazók termékeiből állnak (Ajax, Dahua, DSC, Hikvision, Paradox).


7. Milyen érzékelőket ismerünk, melyiknek mi a funkciója?


Mozgásérzékelő, feladata a védett térben detektált mozgás érzékelése. Nyitásérzékelő, melynek feladata a nyílászárókon történő behatolás jelzése. Üvegtörés érzékelő, ami nevéből fakadóan a betört üveg hatására generál riasztást. A vízkárok megelőzésére szolgál a vízfolyás érzékelő, mely a nem kívánt helyen megjelenő vízre riaszt. A füstérzékelő már a tűz korai szakaszában képes jelezni, a szénmonoxid érzékelő pedig a veszélyes koncentráció elérésekor riaszt.


8. Mi alapján válasszam ki a nekem leginkább megfelelő riasztó rendszert?


A tapasztalat azt mutatja, hogy a helyszíni felmérés és a szakemberrel folytatott konzultáció a legfontosabb lépés a megfelelő biztonsági rendszer megtervezéséhez. A védelmi koncepciót együtt kell megfogalmazni és ez alapján lehet a rendszert kiválasztani. Figyelembe kell venni a védendő helyiségek és az érzékelők számát, a védelmi módokat, vezetékes rendszer telepítése esetén a kábelezési előkészítést és a szerelési technológiát. A felhasználók számát és korát. A távfelügyeleti és a távvezérlési igényeket, preferált márkát, potenciális későbbi bővítési lehetőségeket. Nagyon fontos tisztázni a rendszer tervezése előtt, hogy a védendő objektumban jelenleg, vagy a közeljövőben számolni kell-e kisméretű háziállatok jelenlétével, ez esetben kisállatvédett érzékelőkre van szükség a téves riasztások elkerülésének érdekében.


9. Mi számít jó riasztórendszernek?


Az a jó rendszer, ami illeszkedik a család életviteléhez, és minden felhasználó számára könnyen kezelhető. Fel van készítve minden olyan veszélyforrás jelzésére, ami az ott lakók számára közvetlen fenyegetést jelenthet. Emellett rendszeresen, a szakmai sztenderdeknek megfelelően karban van tartva.


10. Mennyi idő alatt lehet riasztó rendszerem?


Egy vezeték nélküli alaprendszert, ami egy kezelőből, mozgás- és nyitásérzékelőből, illetve szirénából áll a megrendelés aláírását követő egy munkanapon belül tudunk felszerelni. Nagyobb családi házak vezetékes rendszereit a kábelezési előkészítéstől függően 2-5 munkanapon belül tudunk telepíteni, amennyiben nincs egyéb, a szerelést akadályozó építési fázis (festés, burkolás, stb.).


11. Tudom távolról vezérelni a riasztó rendszert? Hogyan kapok értesítést a betörési kísérletről?



Az általunk forgalmazott riasztó rendszereket egy mobil alkalmazás segítségével teljes körűen tudja a világ bármely pontjáról irányítani (ki- és bekapcsolni) és felügyelni (a hozzánk beérkező riasztással egy időben push üzenetben értesítést kap a telefonján a riasztásról), így soha nem kell azon aggódnia, hogy vajon aktiválta-e a riasztót, aki utoljára elment otthonról.


12. Mennyibe kerül egy riasztórendszer?


A riasztó rendszer ára több részből tevődik össze, éppen ezért a „mennyibe fog ez kerülni” kérdésre nincs egyszerű és adekvát válasz.
A riasztó rendszer költsége a következőkből áll össze: anyagköltség, beszerelési költség, kiszállási díj, üzemeltetési és karbantartási költség.


13. Mi az a távfelügyelet?


A távfelügyeleti szolgáltatás a vagyonvédelmi biztonságtechnikai rendszerek riasztási, vagy műszaki eredetű jelzéseinek 24 órás megfigyelését és a fennálló veszélyhelyzet elhárítását foglalja magában. A beérkező jelzések feldolgozása során a távfelügyeleti szolgáltató azonnal megkezdi a szükséges védelmi intézkedéseket a kivonuló járőrszolgálat bevonásával, amelyek céljai a vagyon kár minimalizálása, a személyek elleni erőszakos cselekmények megelőzése, a személyek egészségének megóvása és a bűncselekmények megakadályozása.


14. Miért lehet szükségem távfelügyeleti szolgáltatásra a riasztórendszer megléte mellett?


A helyi riasztó rendszerek önmagukban nem nyújtanak tökéletes védelmet, a megszólaló sziréna hangjára nem történik automatikus közbelépés a veszélyhelyzet elhárításának érdekében. A távfelügyeleti szolgáltatónak szerződésben vállalt kötelessége a gyors kiérkezés és az azonnali intézkedés. A diszpécserközpontból pillanatokon belül megérkezik az információ az objektumhoz legközelebb tartózkodó kivonuló járőrökhöz, akik a helyszínre érkezve megállapítják a riasztás okát, megkezdik a további károk csökkentését (pl. tűzeset, beázás) és/vagy a bűncselekményt okozó személy, vagy személyek feltartóztatását a hatóságok kiérkezéséig.


15. Milyen gyakoriak a betörési kísérletek?


Az elmúlt évek statisztikái szerint körülbelül kétpercenként történik Magyarországon vagyon elleni bűncselekmény, ebből minden hatodik betöréses lopás. Évente mintegy 43 ezer betöréses lopás megy végbe, amelyek a vizsgált időszakban évente átlagosan 15 milliárd forint károkozással járnak.


16. Milyen anyagi károkat előzhetünk meg egy távfelügyeleti szolgáltató igénybevételével?


Megfelelő távfelügyeleti szolgáltató és biztonsági rendszer megléte esetén a betörés sikerességének esélye elenyésző. A vagyoni kár ennek köszönhetően a betörési kísérlet során elkövetett rongálási kárra korlátozódik (megrongált sziréna, betört üveg, felfeszített ajtó). Több esetben sikerült komoly tűzkárt megelőznünk, volt alkalom, amikor a lángok közül mentette ki járőrünk a bent rekedt tulajdonost.


17. Melyik szolgáltatót válasszam, milyen szempontokat kell figyelembe vennem?


A legfontosabb szempontok a következők: leinformálható, biztos cégháttér; foglalkoztatottak létszáma; szükséges engedélyek és tanúsítványok megléte (MABISZ, ISO, Bisnode AAA); szerződésben vállalt kivonulási szintidő; kiérkező járőrök létszáma és felkészültsége; kártérítési limit mértéke; járőrautók teljesítménye és felszereltsége; forgalmazott riasztó rendszerek minősége; 24 órás szerviz szolgáltatás; saját telepítői csapat.


18. Mitől professzionális egy távfelügyeleti szolgáltatás?


A professzionális távfelügyeleti szolgáltató biztosan rendelkezik Mabisz minősítéssel. Szerződésben vállalja a piaci átlagnál gyorsabb kiérkezést, 2 fővel, minden időjárási helyzetben működőképes terepjáróval vonul a helyszínre. Valamennyi átjelzési formán tud jelzéseket fogadni (telefon GPRS, Rádió, IP). Komoly felelősségbiztosítással (kártérítési limit) rendelkezik. Minden kivonulásról jegyzőkönyvet készít és eljuttatja az ügyfél számára. Legalább 20 éves múltja van a távfelügyeleti szakmában, Az ügyfelek riasztójának zavartalan működését 24 órás szerviz szolgáltatással biztosítja.


19. Milyen formában jelzi az illetéktelen behatolási kísérletet a rendszer a távfelügyeleti szolgáltatónak?


A riasztó rendszer kódolt digitális jelzést küld a távfelügyeletre. Ez az üzenet a diszpécser képernyőjén betörés jelzésként jelenik meg pontosan megjelölve, hogy kinél, melyik helyiségben, milyen érzékelő jelzett. Behatolási kísérletnek számít a sziréna rongálása, vagy a villanyóra ajtó kinyitása és az azt követő áramkimaradás jelzés is.


20. Miért fontos a minél gyorsabb kivonulási idő?


Akik átéltek már pánik helyzetet, azoknál minden perc egy órának tűnt a járőrök megérkezéséig. Hasonló az érzés, ha külföldön tartózkodva a riasztás után várjuk a diszpécser visszajelzését, hogy mit tapasztaltak a járőrök a helyszínen. Amennyiben a betörési kísérletre gyorsan kiérnek a járőrök kizárólag rongálási kár következhet be, hiszen a betörőnek nincs ideje bejutni az objektumba és eltulajdonítani az értékeket.


21. Mennyibe kerül a távfelügyelet? Mitől függ az árazás?


A távfelügyeleti árak nagyban függnek a riasztás jelzésre történő intézkedés típusától, a földrajzi elhelyezkedéstől és a jelzésátvitel módjától. Alapvetően 3 különböző árkategóriát különböztethetünk meg:
Értesítéses szolgáltatás, amikor a beérkező riasztás jelzésre csak telefonon intézkedik a diszpécser.
Közép kategóriát képvisel a kivonulással összekötött telefonos diszpécseri intézkedés, amikor a helyszínen is megjelenik a szolgáltató kivonuló járőre. Általában 15 perc a vállalt kiérkezési idő és 1 fő érkezik a helyszínre.
Felső kategóriás távfelügyeleti szolgáltatásról akkor beszélhetünk, ha:
a kivonulási szintidő a piaci átlagnál rövidebb;
a járőrszolgálat a megszokottnál nagyobb létszámmal vonul a helyszínre;
a jelzések is duplikált útvonalon jöhetnek be;
a kártérítési limit szorosan kapcsolódik a távfelügyelet működéséhez.
Ezen szempontok alapján a megrendelőnek kell kiválasztania, hogy melyik szolgáltatás nyújtja a megfelelő biztonságérzetet.


22. Milyen kiegészítő szolgáltatásokat tudok igénybe venni a távfelügyeleti szolgáltatótól?


Távfelügyeleti szolgáltatásunkat a legkülönbözőbb ügyféligények szerint az alábbi szolgáltatásokkal tudja kiegészíteni: nyitás-zárás jelentés, tiltott intervallum figyelés, preventív (időszakos) járőrözés, csapda kód figyelés, kettős átjelzés, karbantartási szerződés, éves biztonsági ellenőrzés, élőerős őrzés, tűzátjelzés, videó távfelügyelet.


23. Hogyan tartsam karban a riasztót?


A riasztó rendszerek rendkívül összetett elektronikai eszközökből állnak, amelyek az év minden napján 24 órában működnek és védelmezik Önt, családját, illetve értékeit. Minden elektronikai rendszer állapotát és működését szükséges bizonyos időközönként ellenőrizni és felülvizsgálni, ez alól nem kivétel a riasztó rendszer sem. A gyártó a kezelési utasításban részletesen megfogalmazza, valamint a telepítő az oktatás során elmondja, hogy milyen ellenőrzéseket kell elvégezni a felhasználóknak a helyi rendszer működésével kapcsolatban (mozgásérzékelők funkcionális tesztje, nyitás érzékelők épségnek ellenőrzése, sziréna lepróbálása), és melyek azok a feladatok, melyet szakemberrel kell elvégeztetni a ciklikus karbantartás során (pl. akkumulátor állapotának vizsgálata, távfelügyeleti átjelzés ellenőrzése, füstérzékelők tisztítása, CO érzékelő tesztelése).


24. Mikor érdemes cserélni a régi berendezéseket, mi számít egy riasztó rendszer átlagos élettartamának?


A riasztó rendszereknél a tapasztalat azt mutatja, hogy 10 év a várható élettartam, ami egybevág a gyártók nyilatkozatával. Ez alól kivételt képeznek az akkumulátorok és a szénmonoxid érzékelők, melyek rövidebb ideig használhatók, de ezek csere igényét a riasztórendszer kijelzi hibaüzenet formájában, melyről a távfelügyelet azonnal értesíti az ügyfelet.


25. Hogyan tudok spórolni a biztosításon vagyonvédelmi rendszerrel és szolgáltatásokkal?


A biztosító társaságok folyamatosan elemzik a káreseményeket és a tapasztalatok alapján kidolgoztak egy ajánlási rendszert a vagyonvédelmi eszközökre, a kiépített biztonsági rendszerekre és a távfelügyeleti szolgáltatásra. Azon ügyfeleink, akik ezeket az ajánlásokat betartják, magasabb értékhatárra köthetnek biztosítást, vagy a biztosító kedvezőbb díjat állapít meg az alacsony kockázatnak köszönhetően.


26. Milyen lehetőségem van, ha szeretném kamera rendszerrel bővíteni a riasztót?


Lehet a riasztótól függetlenül is kiépíteni kamerarendszert. Ilyenkor a kamera rendszer lehetőséget nyújt a riasztási esemény ellenőrzésére. Vannak olyan riasztó rendszerek, amelyeknél a mozgásérzékelőbe kamera van beépítve, amely riasztás esetén képeket küld a helyszínről. Az legmagasabb szintű megoldás az integrált rendszer, amely lehetővé teszi a videó távfelügyelet szolgáltatását.


27. Mit jelent a videó távfelügyelet?


A videó távfelügyelet emeli a hagyományos távfelügyeleti szolgáltatás nyújtotta védelmet, hiszen a riasztás pillanatában az élő kameraképek segítségével azonnal ellenőrizni tudjuk a riasztást és pontosítani tudjuk annak körülményeit. A videó távfelügyeletet ellátó diszpécser - az előzetes félelmekkel ellentétben - kizárólag aktív riasztás esetén tud betekinteni a kamerák élő képeibe, más esetben egyáltalán nem. Alkalmazásával kiszűrhetőek az indokolatlan kivonulások, a kivonuló járőröket pontosabb instrukciókkal tudjuk ellátni, szükség esetén pedig azonnal bevonhatóak a rendvédelmi szervek. A videó távfelügyelet kitűnő alternatívát kínál az összehasonlíthatatlanul drágább, 24 órában alkalmazott kamerás megfigyelésre.


28. Mi a különbség a videó távfelügyelet és a 24 órás videó megfigyelés között?


A videó távfelügyelet nem keverendő össze a kamerák távoli, folyamatos megfigyelésével, amely vagyonőri feladat és 0-24 órás monitorfal előtti munkavégzést feltételez. Ebben az esetben a megfigyelő kizárólag a képen látottak alapján hozza meg döntését. A videó távfelügyelet ezzel szemben elektronikus behatolás jelzéssel van megtámogatva, a beérkező jelzések és a kamera képek (amelyek kizárólag riasztás esetén elérhetőek) alapján jobban beazonosítható a riasztás oka.


29. Kizárólag az objektum belső tereit tudom védeni biztonsági rendszerrel, vagy a külső területekre a kiterjeszthető?


A külső védelmi rendszer az egyik leghatékonyabb preventív védelmi eszköz, amely már az objektumhoz közeledve jelzi, vagy adott esetben megakadályozza a behatolót. A belső védelmi rendszer nevéből adódóan kizárólag akkor képes jelezni a riasztást, ha a betörési kísérlet elkezdődött, ezzel szemben a kültéri védelmi rendszer legfontosabb feladata az, hogy a behatolni kívánó személyt már a külső védelmi rendszer átlépésekor jelezze és meggátolja a bejutásban, valamint védje a kint elhelyezkedő értékeket. Legismertebb fajtái közé tartoznak: kültéri mozgásérzékelő, kerítésvédelem, infrasorompó, radarsorompó, falsík védelem, építkezés védelem.


30. Hogyan tudok érdeklődni riasztó rendszerrel és a távfelügyeleti szolgáltatásokkal kapcsolatban?


Amennyiben szeretné riasztó rendszerrel védeni otthonát, vagy felkeltettük érdeklődését a vagyonvédelmi szolgáltatások iránt, kérjen tájékoztatást aktuális ajánlatainkról és kedvezményeinkről a +36 1 700 1091-es telefonszámon.

Szolgáltatásaink

Szakértőnk visszahívja és segít választani az Ön igényeinek megfelelő szolgáltatásaink közül.


© 1990 - 2024 ProSec Biztonságtechnikai Kft. Minden jog fenntartva!Adószám: 10617308-2-43 · EU Adószám: HU10617308 · Cégjegyzékszám: 01 09 074494Bankszámlaszám: 11706016-20721275-00000000 · IBAN száma: HU30 1170 6016 2072 1275 0000 0000 · SWIFT kód: OTPVHUHB
cookie
Segíthetek?