ProSec Blog - Riasztórendszer karbantartása

ProSec Blog
Lassan visszatér az élet a normális kerékvágásba, gyakrabban mozdulunk ki, akár egész hétvégére magára hagyjuk az otthonunkat. Visszatérnek a régi beidegződések: indulás előtt ellenőrizni kell az ablakokat, el kell zárni a vizet és be kell kapcsolni a riasztót.

A kezelőhöz érve beütjük a kódot, de nem sikerül élesíteni, sípol, ráadásul még valami soha nem látott hibaüzenetet is kiír. Mit csináljak, hol a kezelési leírás? Felhívjam a szerelőt? Vajon hogyan mentettem el, benne van egyáltalán a telefonomban?

A nagy sietségben a legtöbbször meghozott döntésnek az bizonyul, hogy egyszerűen inkább nem kapcsoljuk be a riasztót, bízva abban, hogy nem történik semmi baj. Ahhoz, hogy ne kerüljünk ehhez hasonló szituációba, figyelni kell az intő jelekre és rendszeresen szükséges karbantartani riasztót.


Melyek azok az intő jelek, amelyek a karbantartás elmaradása esetén jelentkezhetnek:
  • A riasztó zöld, kikapcsolt állapotot jelző fénye mellett egy sárga hibaüzenet is világít, vagy hibakódot ír ki. Amennyiben elég modern a rendszer, akkor szövegesen is megjeleníti ezt, pl. “az akkumulátor lemerült”. Általában nyugtázzuk és másnapra elfelejtjük a jelzést. Ha ez többször is előfordul, komolyabb gond lehet a következménye, egy éjszakai áramszünet esetén a lemerült akkumulátor hatására magától megszólal a sziréna és nem tudjuk elhallgattatni. Ilyenkor azonnal szerelőért kiáltunk, már ha van kinek szólni az éjszaka közepén.
  • A tasztatúra, amellyel ki- és bekapcsolni szoktuk a rendszert, bizonytalanul működik, nem mindig reagál a gombok nyomására. Így sokszor nem sikerül kikapcsolani a rendszert a bejárati késleltetési idő alatt és megszólal a sziréna. Ha ez előfordul, ne várjunk tovább, cseréltessük ki a régi egységet újra.

Az a tapasztalatunk, hogy a legtöbb riasztó tulajdonos soha nem olvasta el a riasztó kezelési leírását. Pedig nagyon hasznos dolgok vannak benne leírva a riasztó használatával és karbantartásával kapcsolatban, például hogy milyen ellenőrzéseket kell elvégeznünk saját magunknak heti, vagy havi rendszerességgel, és milyen karbantartást, ciklikus alkatrész cserét kell elvégeztetni szakember segítségével.

Ügyfeleinknek azt javasoljuk, hogy kössenek karbantartási szerződést, hiszen karbantartott rendszereknél nagyon alacsony a hiba előfordulásának esélye. Ha mégis bekövetkezik, akkor probléma esetén nem kell szakembert keresni, hanem igénybe vehető az ügyeletes szerelői szolgáltatás.

Amennyiben további kérdései vannak a karbantartással kapcsolatban, esetleg érdeklődni szeretne távfelügyeleti szolgáltatásunk, riasztórendszereink és aktuális akcióink iránt, , vagy hívjon minket a +36 1 700 1091-es telefonszámon.

Szolgáltatásaink

Szakértőnk visszahívja és segít választani az Ön igényeinek megfelelő szolgáltatásaink közül.


© 1990 - 2022 ProSec Biztonságtechnikai Kft. Minden jog fenntartva!Adószám: 10617308-2-43 · Cégjegyzékszám: 01 09 074494Bankszámlaszám: 11706016-20721275-00000000 · IBAN száma: HU30 1170 6016 2072 1275 0000 0000 · SWIFT kód: OTPVHUHB
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Segíthetek?